Hvorfor burde du begynne å juice.

Juicing består rett og slett i å ta diverse grønnsaker og frukt i en juicemaskin/saftsentrifuge, presse dette og få ut de lekreste juicedrinkene. Ved å skille de uløselige fibrene og juicen fra hverandre, blir tilgjengeligheten på vitaminer, mineraler, enzymer og antioksydanter lettere tilgjengelig for kroppen.  

Mine favoritt juice, laget jeg i kveld etter trening. Den besto av stangselleri, spinat, grønne epler, rød chilli, sitron og ingefær. Juicing er ekstra sundt etter trening for en god opprettholdelse av elektrolyttbalansen. Juicing,er rensende på lever, kreftforebyggende, godt for fordøyelsen, bra for immunforsvaret, godt for blodet, energigivende og mye mye mer. Dette er  en enkel måte å få i seg de viktige næringsstoffene, vitaminer, mineraler, antioksydanter og enzymer. I løpet av 15 minutter har næringsstoffene blitt tatt opp av cellene og er i full gang med «arbeidet»  Med fordøyelse, oppbygging av muskulatur mm. Som trening er ferskvare, er også juice ferskvare, den bør drikkes helst med engang, da den oksiderer etterhvert. Bør drikkes innen 8 timer. Husk, du kan fryse juicen og ta opp etterhvert. 

Heldigvis er folk blitt mere opptatt og bevisst over hva de putter i kroppen. 

Kunne du tenkt deg å juice?

Nå skal kvelden nytes med ei ny bok. 

3 kommentarer

Iselin Renée

09.01.2017 kl.19:43

Så flink du er :)

mittvakrehjem

09.01.2017 kl.19:57

Takk :) Iselin . Gir meg masse energi, og godt for hele kroppen .

Sandra Marie

09.01.2017 kl.19:55

nam :D

Skriv en ny kommentar

hits